verhalen

 

 

November 2010

 

 

29 Oktober tot 21 November Muelle Deportivo Las Palmas Gran Canaria..

 

Flying Swan heeft zich ingeschreven in de ARC. Atlantic Rally for Cruisers en deze tocht wordt nu voor de 25 ste keer georganiseerd. Wij doen speciaal mee vanwege de gezelligheid en de gedegen verplichte voorbereiding en veiligheids inspecties. Ook kan het thuisfront de gehele rally op de website van de ARC volgen via de site Fleet review. Daar wordt elke 24 uur de positie van alle boten geregistreerd en men kan inzoomen op de naam Flying Swan. De oceaan is erg groot en na zeker een of twee dagen is de vloot zo verspreid dat de kans erg klein is dat men elkaar tijdens deze 2700 mijls oversteek nog tegen komt

We liggen na een paar dagen met ongeveer 13 nationaliteiten aan de steiger en elke dag komen er ARC boten binnen. Er doen ca 230 boten mee en we kijken onze ogen uit. Echt genieten en we maken erg leuke contacten. Elke dag werken we de 60 punten klussen lijst af. Aan de bovenzijde afstrepen, maar aan de onderkant blijven er klussen aankomen Elke dag zijn er seminars over zaken als, SSB radio, weer, veiligheid, fouragering, informatie over het eiland en over St Lucia. Om 6 uur elke avond happy hour van de ARC en regelmatig zijn er party’s georganiseerd door de sponsors We laten de boot door een Rigger goed controleren, ondanks dat de gehele verstaging afgelopen jaar vervangen is en Willem gaat ook de mast in om de de windmeter te verplaatsen en om de 4 hamsters aan te brengen. Deze laatste hamsters zijn strengen geplozen touw die om de bakstagen gedraaid worden tegen het schavielen van het grootzeil. Achter ons ligt de Seaquest , ook vertrekkers van de vertrekkersdag en we hebben samen een super leuke tijd. Huub Jan en Janet met twee jonge leuke kids zeilen in een prachtige Halberg Rassy de wereld rond. Ze steken over met als extra bemanning vrienden, Tinneke en Tjalling. Elke dag vullen we de voorraad aan en als grote klapper brengt de super markt aan boord 5 enorme kisten met fourage en een groot aantal waterflessen en pakken melk. Op de lokale vers markt hebben we groente en fruit besteld en deze wordt ook keurig aan boord afgeleverd. De voor WC/douche is inmiddels omgebouwd tot voorraadkast en staat vol met kunststof kratten en er hangen netten voor het fruit en de voorgebakken broodjes. Ondertussen hebben we in Nederland via onze dochter Victoria en vriend Mark een nieuwe laptop besteld en deze komt keurig na een paar dagen hier aan. Inmiddels heb ik een Amerikaanse expert op het gebied van computers ontmoet en Mike komt mij helpen de diverse programma’s voor e-mail met een satelliet telefoon te downloaden. Na zeer veel pogingen en ergernis eindelijk hebben we succes en we kunnen nu op de oceaan mailen en weersberichten binnen halen. Ook hebben we samen met Mike de SSB Korte Golf radio aangesloten en het zou nu best kunnen dat we over lange afstanden met medezeileres kunnen praten. Dit moeten we nog wel testen maar dat gaat schijnbaar niet in de haven. We krijgen een veiligheids inspecteur aan boord en deze controleert het gehele schip, de verschillende veiligheids middelen, zenders, zwemvesten, vuurpeilen, reddingsvlot, etc We komen glansrijk door de keuring heen dus mogen we meevaren. Slaag je niet dan word je ondanks de hoge reeds betaalde fee uitgesloten van deelname. Inmiddels is eerst Gijs Boelaars aangekomen en later is RobYtsma en Sacha binnengevlogen. Martine en Sacha vliegen na de start op zondag 13.00 uur de volgende dag terug naar Nederland. Ik zeil met de twee maten Rob en Gijs naar de overkant en Martine, Sacha en de vrouw van Gijs, Ingrid vliegen op Saint Lucia op 11december weer in. We hopen na ca 20 dagen zeilen op St Lucia af te meren en gaan samen met deze lieve vrienden en vriendinnen daar enkele dagen heerlijk wat rond zeilen.

De laatste loodjes zijn zwaar maar de lijst is bijna naar 0 gereduceerd. We werken en feesten ons naar de start toe en ik denk dat het een heerlijk moment is om na een prachtige tocht vanaf 1 mei vanuit Nederland via Frankrijk, Spanje, Portugal en Marokko eindelijk weer de trossen los te gooien voor deze oceaan oversteek.

 

Volgende verslag van de Caribean.

 

  Terug naar het Archief

 

   Voorbereidingen

   Mei 2010

  Juni 2010

  Juli 2010

  Augustus 2010

  September 2010

  Oktober 2010

  November 2010

  December 2010

 

Copyright ® 2010 FlyingSwan.nl  
Flying Swan On The Move